#dozrobienia w grudniu

Bez długiego wstępu, 3 najważniejsze rzeczy #dozrobienia w grudniu:

1 | Rzucić palenie

Na początku ustalmy jedną rzecz: jeśli chodzi o palenie papierosów, to nie jestem totalnym nałogowcem. No dobra, większość osób tak mówi, ale serio, w tym przypadku to prawda.

Od kilku lat zdarzało mi się popalać przy okazji. Na imprezie, do piwa czy po prostu w jakiś mega stresujących momentach. Od dwóch lat zaczęłam palić więcej. Bywały tygodnie, kiedy paliłam codziennie oraz miesiące, kiedy nie paliłam prawie wcale.

Od kilku miesięcy nie palę dużo, ale palę codziennie. Przyczyniła się do tego zmiana pracy, w której praktycznie dzień w dzień byłam mega zestresowana ilością rzeczy do zrobienia. Przerwa na papierosa była wymówką, aby chociaż na kilka minut oderwać się od ciągłego odbierania telefonów i odpisywania na dziesiątki maili. Z pracy odeszłam lekko ponad miesiąc temu… a palenie zostało ze mną.

Lubię przerwy na papierosa, ale nie lubię smaku, zapachu, problemów z cerą i wyrzucania pieniędzy w błoto, dlatego przed końcem tego roku chcę się z nimi pożegnać.

2 | Znaleźć pierwszego nowego klienta

Nie pracuję na etacie od ponad miesiąca. W tym czasie wykonywałam prace dla klientów, których podsyłał mi mój G., ale nie zdobyłam dla siebie  żadnego nowego klienta. Teoretycznie poduszka finansowa umożliwa mi spokojne przeżycie najbliższych 2-3 miesięcy, ale przecież nie zrezygnowałam z etatu tylko po to, aby za chwilę znów tam wrócić.

Przed końcem tego roku chcę znaleźć pierwszego nowego klienta i obawiam się tego bardziej, niż rzucania palenia. Serio.

3 | Medytować przez minimum 10 minut dziennie

Rzucanie palenia + poszukiwanie nowych klientów = stres, z którym muszę zacząć radzić sobie w zdrowy sposób. Doszłam do wniosku, że spróbuję medytacji, która sama w sobie nie jest mi całkiem obca. Robiłam już kilka podejść, ale z różnych powodów wypadałam z rutyny.

Wracam do korzystania z aplikacji Headspace, którą polecił mi kiedyś znajomy. Aplikację można określić mianem wirtualnego nauczyciela medytacji. Lekcje prowadzone są przez byłego mnicha buddyjskiego, Andiego Puddicombe. Pierwsze 10 lekcji/dni dostępne jest za darmo, po ukończeniu okresu próbnego korzystanie z aplikacji wymaga wykupienia abonamentu.

Pozostałe rzeczy #dozrobienia w grudniu:

  • chodzić wcześniej spać i wcześniej wstawać – chodzenie spać o 2 lub 3 nocy oraz wstawanie o 12 zupełnie mi nie służy
  • pić 2 litry wody dziennie – odpowiednie nawadnianie organizmu jeszcze nikomu nie zaszkodziło
  • jeść fast food maksymalnie raz w tygodniu – na świecie jest tyle dobrego jedzenia, a ja wciąż to samo: poproszę dwa b‑smarty; jeden ze stripsami, a drugi z pikantną nóżką kurczaka

A Ty jak zamierzasz spędzić ostatni miesiąc tego roku?